گچ برگ کناف و محصولات درای وال

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. گچ برگ کناف و محصولات درای وال

دیوارپوشان فروش کلی و جزئی سقف کاذب ، دیوار پوش ، پارکت و کف پوش ، کاغذ دیواری و ابزار مرتبط با آنها خلیلی دیوارپوشان دیوارپوشان خلیلی

گچ برگ (کناف)

صفحات پوششی گچی یا گچ برگ که به منظور پوشش انواع درای وال و دیوار پیش ساخته استفاده می‌گردند با نام و برندهای متفاوتی در صنعت ساخت و ساز خشک و ساختمان‌سازی شناخته شده‌اند. شناخته‌شده‌ترین برند این صفحات گچی “کناف” است. قابل ذکر است که به دلیل ظهور اولیه این محصول در صنعت ساختمان با نام تجاری کناف، تمامی صفحات گچی با انواع برندها در میان مصرف‌کنندگان عمدتا با نام کناف شناخته می‌شوند.

کناف (Knauf) نام تجاری و در واقع نام خانواده و مؤسسه‌ای با فعالیت‌هایی در سطح بین‌المللی و در زمینه محصولات ساخت و ساز خشک است. این شرکت آلمانی در سال ۱۹۳۲ توسط دو برادر به نام‌های «کارل و آنفوس کناف» تأسیس شد. با توجه به قدمت ۸۰ ساله‌اش، می‌توان آن را یکی از شرکت‌های بین‌المللی مشهور و شناخته شده در صنایع ساختمانی دانست که بیش از ۱۸۰۰۰ نفر در دفاتر و کارخانه‌های آن در سرتاسر جهان فعالیت می‌کنند.

مصالح ارائه شده توسط شرکت کناف تنوع گسترده‌ای در زمینه سقف و دیوارهای کاذب دارد. از جمله محصولات کناف می‌توان به صفحات گچی (گچ برگ)، تایل‌های گچی، صفحات مسلح سیمانی آکواپانل (AquaPanel) و سازه‌هایی جهت اجرای زیرسازی سقف‌های مسطح ساده، سقف‌های مشبک و همچنین انواع دیوارهای جداکننده و پوششی کناف است.

نصب و اجرای گچ برگ نیز به سهولت انجام می پذیرد. جهت اتصال این صفحات بر روی زیرسازی درای وال می‌توان از پیچ های پانل کناف به ابعاد مناسب استفاده کرد.

جهت اجرای صحیح گچ برگ و جلوگیری از ایجاد اشکالات اجرایی در آینده رعایت نکات ذیل ضروری است:

  • رعایت حصیر چینی گچ برگ کنافپانل های گچی سقف و دیوار کاذب باید اصطلاحا به صورت حصیر چین در کنار هم قرار گیرند، به نحوی که درزهای پانل‌ها در راستای پانل‌های مجاور قرار نگیرد. (عدم توجه به این نکته ممکن است منجر به ترک در سقف کاذب گردد)
  • اجرای پخ مناسب در گچ برگ کنافپانل های گچی در محل انقطاع خود در لبه‌های غیر فابریک نیاز به پخ با ضوابط مناسب دارند.
  • رعایت فاصله بین دو گچ برگپانل های گچی برای گیرایی بهتر بتونه، باید درزی بسیار کوچک داشته باشند.
  • رعایت فاصله اولین پیچ از لبه پانل.
  • عدم اجرای پانل کناف عمود بر جهت سازه‌های پانل خور: پانل ها نباید به موازات زیرسازی نصب شوند، در این صورت سقف کاذب عملکردی فاجعه بار خواهد داشت. زیرا ظرفیت باربری پانل کناف در جهت طول به دلیل ساختار الیاف به کار رفته در آن چندین برابر جهت عرضی است.
  • عدم دقت در برش پانل کنافگچ برگ ها باید فیت و به اندازه بریده شوند تا در زمان نصب درزهای ایجاد شده حداقل به نظر برسد و با ظاهری زیبا و تمیز و مرتب در کنار هم قرار گیرند.
  • اجرای لبه کارخانه‌ای پانل در کنار لبه برش خورده کنافپانل های کناف لبه فابریک دارند که به صورت کارخانه‌ای کونیک شده‌اند. این لبه‌ها نباید در کنار لبه‌های پخ خورده قرار گیرند.
فهرست